6 november 2017

Hoe een idee eindelijk tot stand komt

In mei 2016 deed de dochter haar eerste communie. Het was hier toen al snel duidelijk dat ik zelf haar communiekleedje zou maken. Het zoeken naar de juiste stof was toen niet zo gemakkelijk (iets van een stofje zien, het nog niet kopen, en het dan achteraf nergens meer vinden). Ik bestelde toen dus ook nog wat andere mogelijke stoffen, o.a. een prachtig geel kanten stofje van bij Mon Depot.
Dat gele stofje werd het niet, ik vond uiteindelijk toch het lang gezochte stofje en maakte daar een communiekleedje uit.

Maar dat gele kanten stof stak mijn ogen uit. In mijn hoofd had ik een simpele trui voor ogen, liefst lichtgrijs, waarvan de voorkant bedekt was met dat gele kanten stofje. Maar ik vond niet het juiste patroon, waardoor het gele kanten stofje maar bleef liggen ...
En toen, hoera, kwam Griet op de proppen met een gratis patroon, de Emmatrui. Ideaal voor het project dat al meer dan een jaar in mijn hoofd zat! In een wip zat de trui in elkaar, en ik ben helemaal tevreden met het resultaat, het is precies hoe het in mijn hoofd zat.



Geen opmerkingen: