27 augustus 2013

Jurk wordt rok

Het laatste stuk van de lessen 'Naaien voor mindere dummies' was een hemd. Ik koos voor de versie van een hemdjurk. Maar dat bleek niet zo'n eenvoudig model te zijn. Het rokgedeelte bestond uit 20 plooien (voor- en achterkant!), waardoor ik wel een circustent leek. De voorbije 2 maanden heb ik er al vanalles aan gedaan, gaande van de circusrok aan de bovenkant te naaien, niet goed te vinden, losmaken, van de circusrok een Alijn te maken, dat aan de bovenkant te naaien, wat dan weer niet goed uitkwam, de bovenkant dan te versmallen, wat nog minder goed uitkwam, om uiteindelijk te eindigen met ... een simpele Alijn rok! Het bovenste stuk van de hemdjurk ligt nu ergens helemaal achteraan in mijn stoffenkast. Wie weet heb ik ooit de moed om er terug aan te beginnen, maar nu eventjes niet. Laat me nu maar genieten van mijn Alijntje ;-)

Boordstof: Bambiblauw

Aangezien de foto niet zo duidelijk is (dan te weinig, dan te veel zonlicht in onze veranda), een detail van de stof:

2 opmerkingen:

Mathias en Ruth zei

Een super mooi stofje!
Kei leuk dat je er steeds je ding van maakt!

Doe lekker verder, Crea Vie!!

xx

Nowelja zei

Ik zei het al: superleuke stof, dus leuke rok! Dat hemd moet je ook maar afmaken, wordt ook leuk!