25 juli 2017

Gratis tutorial vlinderblouse Alima

De voorbije weken toonde ik enkele foto's van een zelfgemaakte vlinderblouse in enkele naaigroepjes op Facebook. De reacties waren overweldigend. Net zoals die van een naaivriendin, die ook onmiddellijk weg was van de blouse.
Let wel: ik heb het warme water niet uitgevonden, er zijn ongetwijfeld al anderen die mij voorgegaan zijn om deze tutorial uit te werken. Ik heb dit echter op mijn manier gedaan, zoals het voor mij best past. De blouse werd enkele keren getest door mezelf, dus ik hoop dat er toch geen foutjes ingeslopen zijn. Indien dat wel zo is: mea culpa!

De vlinderblouse Alima (ik noem de blouse zo omdat de naam Alima voor ons een speciale betekenis heeft, het was de naam die onze dochter in Kazachstan kreeg van haar nanny's uit het weeshuis) is geschikt voor soepelvallende stoffen. Ook tricot kan, al koos ik wel voor een hele dunne tricot zodat alles mooi zou vallen.

De blouse is geschikt voor alle maten en figuren. Ben je klein, mager, mollig, groot, alles kan, je moet gewoon even aanpassen naar jouw figuur. Ook kids staan er mooi mee, de dochter is weg van haar eigen blouse ;-)

Je vindt de tutorial hier. Ik kijk al uit naar jullie versies van deze blouse. Als je de hashtag #vlinderblousealima gebruikt kan ik ze ook terugvinden ;-)

Edit: ik paste de tutorial ietwat aan voor de mouwen, omdat ik vaak las dat de mouwen te lang uitkwamen. In de aangepaste versie kan je zelf je mouwlengte kiezen, jeuj!

Veel plezier ermee!






Geen opmerkingen: