25 augustus 2016

Nieuw schooljaar = nieuwe boekentas

Nog enkele dagen en het nieuwe schooljaar gaat weer van start. Alhoewel ik heel hard genoten heb van 2 maanden vakantie, kijk ik er toch ook weer naar uit naar die eerste schooldagen. Het blijft toch altijd een beetje spannend, ook al sta je aan de andere kant van de tafel ...

Vorig jaar maakte ik de Vinktas als boekentas. Een hele grote tas waar heel wat in kan, maar dus soms ook wat té groot, waardoor mijn spullen soms verdronken. Deze keer koos ik voor Ida uit Mijn Tas. Ik maakte de tas uit een jeansstofje dat nog in mijn kast lag, en een coupon die ik ooit op de markt in Maastricht kocht.
Het vergde toch enige naaikunst om deze tas tot een goed einde te brengen. Er zaten enkele moeilijke 'bochten' in, die me meer dan eens lieten zweten (en het was deze keer niet van de tropische temperaturen). Maar eind goed al goed, ik ben tevreden, alles wat ik nodig heb past in de tas. Dus ik start 1 september met een nieuwe boekentas :-)

Ida II met voorvak

Bloemetjes in het voorvak

Alles past erin: joepie!

Lusjes aan de zijkant, zodat ik eventueel een langere riem eraan kan maken

Ik koos voor een rits met dikke tanden, leek me wat steviger

En ook de binnenkant kreeg bloemetjes

By the way: kijk eens op wat een prachtige vloer ik het komende schooljaar mag lesgeven:

5 opmerkingen:

Marlies - Huis van katoen zei

Mooie versie, de bloemetjes maken het geheel wat vrolijker.
En wat een toffe vloer! :-)
Succes volgende week!

Unique Marieke zei

Super leuk! Ik ben ook een fan van Ida :)

Anoniem zei

Die is heel leuk!!
Heb je dit via patroon gedaan of heb je dat?
Ik wil die ook wel proberen, ook al kan ik niet zo goed naaien ;)

Groetjes en succes!!

Anoniem zei

Of maak je er geen twee
voor een vergoeding :p

Just Delphine zei

leuk jeansstofje, altijd leuk als je tas gewoon bij elke outfit past!