20 januari 2014

Naaikaffee

Vorige donderdag ging ik voor de tweede keer naar het Naaikaffee in Aarschot. Het werd weer een gezellige avond bij de dames!
Bij het allereerste Naaikaffee wist ik nog niet goed wat ik ging maken. Ik koos uiteindelijk voor een 'artiestenmap', een grote stoffen map met ruimte voor kleurpotloden en een tekenblok. Dat bleek al geen goed idee te zijn, want deze madam 'tettert' graag, wat de concentratie niet verbetert, integendeel. Het tornmesje was die avond mijn beste vriend.

Ik nam me dan ook voor om het tijdens dit Naaikaffee anders aan te pakken. Ik koos iets eenvoudigs uit (Alijntje voor de dochter), knipte het stof al op voorhand uit, en las de werkbeschrijving thuis al heel goed. Zo kon ik én tetteren (o.a. met Cindy) én naaien. Perfect! De dochter is weer heel blij met haar nieuwe jurkje, ze deed het onmiddellijk aan om naar school te gaan :-)

 Patroon: MiniKrea
Stof: markt Maastricht







I'm sorry voor de vreselijk slechte kwaliteit van de foto's, het was gisteren een grijze dag, wat het niet gemakkelijker maakt om mooie foto's te nemen :-(

6 opmerkingen:

Tam Tam zei

Mooi!

Angel Trendy Fashion zei

Ja ik ken dat .als ik naar de naaimadammen ga tetter ik ook meer of dat ik naai. Vorige week zelf een deel van mijn breitas teveel dichtgestikt. De dag erna maar pas gezien. Maar het is leuk om met andere dames te kunnen tetteren

Juffertje in het Groen zei

Een mooi kleedje! En dat tetteren ... dat ken ik. Morgenavond is het weer tijd voor de Stikbitches, maar of daar effectief veel gestik zal worden ... ;o)

Unknown zei

Hey Evi,
Het kleedje is mooi geworden hé ;)
Is het gelukt met de knoopsgaten?
En, al iets gevonden in de boeken

Groetjes
tetterende Cindy ;)

Stannel zei

Hoi,

Ben je van Aarschot? Zo ja, dan zijn we stadsgenoten. groetjes, Lindsy (Stannel)

Crea-Vie zei

Ik woon in Testelt, vlakbij Aarschot :-)