15 april 2014

Eén voor allen en allen voor één!

Vorige week was de dochter jarig. Een cadeau vinden voor de dochter is altijd een moeilijke zoektocht, ze heeft al zo veel speelgoed. Wat haar altijd plezier doet, is iets met paarden. Ze is namelijk helemaal paardengek, en rijdt zelf paard sinds september.
Als echte paardengek is ze natuurlijk ook wild van de film 'Barbie en de Drie Musketiers'. Ze speelt het vaak samen met de vriendinnetjes in de klas, zij wil dan de roze musketier zijn.
Mama kreeg een idee: waarom geen roze musketiercape voor haar maken?

Zo gezegd, zo gedaan. Vorige vrijdag maakten we nog eens een familieuitstapje naar Maastricht (altijd heel gezellig, ik, meneer Crea, dochter, oma en opa). De dochter koos een roze fluwelen stofje uit, en mama kon beginnen met het denkwerk.

Ik gebruikte het capepatroon uit Stof voor Durf-het-Zelvers, of toch een gedeelte ervan. Deze fluwelen stof had geen voering nodig, en de afwerking maakte ik ook iets of wat anders. Het moest een echte roze 'Barbiemusketiercape' worden, dus een diamanten knoop en wat zilveren lint mochten niet ontbreken. Het werd een heel huzarenwerk, vooral het lint bezorgde me pijnlijke vingers (dat moest helemaal met de hand vastgezet worden). Maar de dochter is in de zevende hemel met haar cape, dat maakt alle uren werk helemaal goed :-)


Stof: markt Maastricht
Knoop: markt Maastricht:
Zilveren lint: markt Maastricht
Patroon: cape uit Stof voor Durf-het-Zelvers

De voorbije week maakte ik ook nog een T-shirt voor mezelf, en een Marablouse voor de dochter. Eerst nog wat foto's nemen, dan plaats ik ze op de blog.

2 opmerkingen:

Nowelja zei

Waauw, geweldig! Top-mama! :-)

Steek - eltje zei

Heel erg leuk gedaan!