24 januari 2015

Verjaardagsoutfit

Insiders en trouwe lezers weten dat ik ook muzikaal heel actief ben. Muziek is mijn allergrootste passie, mijn creatieve uitlaatklep, mijn pijnverzachter, mijn oppepmiddel, mijn uitdaging, kortom, music is and was my first love! Ik zou wel honderden muzikale projecten kunnen doen, maar helaas ontbreekt het mij aan tijd om alles te doen wat er in mijn hoofd zit.

Wat al heel lang in mijn hoofd zat was een koor. Ik ben al jaren actief in de koorwereld, als kind zingend in een kinder- en jeugdkoor, als puber dirigent van een kinderkoor, als student aan het Lemmensinstituut dirigent van een jeugdkoor.

Nadat ons gezinnetje compleet was begon het bij mij te kriebelen om terug een koor op te starten. Ik was (en ben) helemaal weg van de koorwereld in Nederland, veel groter en actiever dan de koorwereld hier in België. Ik wou dan ook graag een popkoor voor volwassenen opstarten, naar Nederlands model.
Om een lang verhaal kort te maken: ik zou al blij geweest zijn met een twintigtal koorleden, maar de eerste repetitie daagden er een zestigtal mensen op. Wauw! Popkoor Vocalicious nam een vliegende start, en nu, vijf jaar later, zijn we enorm gegroeid. We mochten al heel wat leuke projecten doen, gaven al 2 shows volledig in eigen productie, mochten al enkele keren in Nederland gaan optreden, hebben een enthousiast publiek, en dromen vooral van nog meer eigen producties. Zelfs het buitenland lonkt ondertussen ...

Vorige zondag vierden we ons vijfjarig bestaan met een verjaardagsshow. Het voorprogramma werd verzorgd door popkoor New Sound en coverband Tragic Magic. Het was een superfeest waar we allemaal met volle teugen van genoten hebben.

Bij een nieuwe show hoort een nieuw kleedje. Net zoals bij de show 'Take2' vorig jaar, maakte ik ook nu een kleedje. Ik koos deze keer voor de Harlequin uit La Maison Victor. Een jurkje dat snel in elkaar zit, en heel gemakkelijk draagt. De foto's zijn niet zo heel duidelijk door het lichtgebrek in deze grijze dagen. Een actiefoto mag natuurlijk ook niet ontbreken (die zwaaiende madam vooraan ben ik).

Patroon: Harlequin uit LMV
Stof: Stoff.be in Geel

Popkoor Vocalicious in Den Egger (Scherpenheuvel-Zichem)
Foto: Marc Cels

1 opmerking:

Anneleen zei

Knap gemaakt! Stijlvol en amai, plezant, zo'n zwaaiende madam. ;-)