9 september 2015

RecyKleren kan je leren

Naar goede gewoonte mest ik voor het nieuwe schooljaar alle kleerkasten nog eens uit. Ik stootte in mijn kleerkast op een paar jurkjes die er al een jaar (of twee ...) hingen, zonder ooit gedragen te hebben. Of jawel, ooit gedragen, maar me niet op mijn gemak in gevoeld, en daardoor blijven hangen. In plaats van ze in de kledingcontainer te gooien, zette ik er deze keer de schaar in, zodat dochterlief wat nieuwe kleertjes had (want ze heeft nog plaats in haar kleerkast, ahum ...)

Als eerste koos ik een kleedje met een wondermooi stofje, maar helaas een model dat me niet echt flatteerde. Ik haalde er plooien en nepen uit, en maakte er enkele mooie lappen stof van. Het werd een simpel A-lijntje voor de dochter. Het is een soort satijnen stofje, dus heel geschikt voor bv. de feestdagen. De dochter is superblij dat ze nu eigenlijk een jurkje van mij kan aantrekken, missie geslaagd dus :-)
Ondertussen werd er nog een oude tuniek van mezelf gerecycleerd, maar eerst moeten we nog wat foto's nemen voor het op de blog kan.

Dit was het originele kleedje

En dit is het resultaat





Oh, zo'n prachtig snoetje he *smelt*

2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een plaatje: je missie is zeker en vast geslaagd :)

128 zei

Super leuk gedaan! En ja hoor dat snoetjes - smelt!