3 november 2016

Kukelekuuuu!

De vriend van mijn moeder is jarig op Halloween, 31 oktober. Hij is een grote hanenliefhebber. Overal in huis zijn voorwerpen met hanen te vinden, gaande van beeldjes, klokken, kapstokken tot onderzetters, tassen, petten, ... Elk jaar met zijn verjaardag vullen we de verzameling aan met wat we vinden. Het wordt ook elk jaar moeilijker ...
Vorig jaar was hij wat jaloers op de hemden die ik voor manlief maakte. Ping, deed mijn hoofd (stel u hier een oplichtend lampje voor). We reden naar de Stoffenstraat in Kasterlee, en kochten er hanenstof. Niet het mooiste stof naar mijn mening, maar als hanengek maakt het allemaal zoveel niet uit, als er maar hanen op staan.
Ik maakte uit het stof een hemd met korte mouwen, naar het aloude recept dat ik ook al enkele keren voor manlief gebruikte. Manlief mocht even model staan voor een snelle foto (die foto was ik bijna vergeten, ik wilde al beginnen in te pakken).
S., de volgende keer bij het hanenzingen, doe je je hemd aan hé!



Stof: Stoffenstraat Kasterlee
Patroon: Cool Blue hemd uit La Maison Victor

Geen opmerkingen: