31 juli 2013

De rok die eerst niet paste, maar nu wel

Tijdens de laatste reeks van 'Naaien voor mindere dummies' maakten we een rok met blinde rits. Ondergetekende was die avond wat verstrooid, en tekende het patroon te klein over. Dat werd uiteraard pas duidelijk toen alles in elkaar zat en bleek dat ik hem niet dicht kreeg. Grmbl...
Maar ... ondergetekende is samen met meneer Crea al enkele maanden de broeksriem aan het aanspannen, en was ervan overtuigd dat de rok in de zomer wel zou passen.
Het langverwachte moment is aangebroken: hij past! Ik krijg hem met gemak dicht! Zalig gevoel :-)
Ik heb hem ondertussen verder afgewerkt, en heb hem al enkele keren gedragen. Een model dat ik nog wel eens ga maken, denk ik, als ik tenminste nog weet hoe ik die blinde rits erin moet krijgen.

Stof: Studio Adjectif (Leuven)

P.S. De foto is niet zo duidelijk, de zon kwam en ging, waardoor ik dit magere resultaat kreeg.

3 opmerkingen:

Unknown zei

Tof modelletje! En dat moet een fijn gevoel zijn in die rok te passen, volhouden zo!

Studio adjectif zei

Ik wist dat het ging lukken! Bravo, super van jullie!! Groetjes, Tiffany!

Nowelja zei

Ohlala! Knap van jullie! En knappe rok, vooral die leuke plooitjes vooraan!