1 augustus 2013

Verkoeling achter de naaimachine

Wat een hitte! Dit is voor mij echt té warm, al mogen we natuurlijk ook niet klagen, de zomer heeft lang genoeg op zich laten wachten.
Anyway, vandaag was het te warm om zware fysieke arbeid te doen (lees: strijken, kuisen). De dochter en ik besloten om er een creatief dagje van te maken. Ikzelf doe dit achter de naaimachine, de dochter haalde al haar knutselspullen boven.

Ik maakte een heel simpel jurkje, de werkomschrijving vond ik in de laatste Knipmode. Het patroon moest nog zelf uitgetekend worden, en dat lukte wonderwel, al was het voor de eerste keer. Stof werd gekozen uit de grote stapel van vorige week, en het naaien kon beginnen. Het jurkje zat heel snel in elkaar, het is echt niet moeilijk. Bij een volgende versie ga ik hier en daar nog wat verbeteringen aanbrengen, maar al bij al ben ik toch wel tevreden van het resultaat. En na een duik in mijn kleerkast vond ik een vestje dat er mooi bij past. Crea-Vie is weer happy ;-)

Patroon: Knipmode
Blauwe stof: markt Maastricht
Groene stof: Stoffenspektakel Mechelen

Morgenmiddag gaat onze wekelijkse naainamiddag weer door. Dus binnenkort weer leuke naaisels van Crea-Vie!

1 opmerking:

mANdarien zei

Mooi kleedje en leuke combinatie !