5 augustus 2013

Jurk of topje?

Vorige vrijdag, op dé warmste dag van het jaar, hielden de vriendin en ik onze wekelijkse naainamiddag. Met een zak vol stof en naaiprojecten trok ik naar haar huis. Ik zou een jurkje maken voor de dochter (patroon uit Ottobre 3/2013) en had thuis al samen met de dochter een perfect stofje gekozen voor dit project. Het patroon had ik thuis al vlijtig overgetekend, bij de vriendin zou ik het stof wel uitknippen.
Zo gezegd, zo gedaan, maar wat bleek ... het stof was te klein, help! Ik was vergeten (ja ik weet het, kaas met gaten) dat ik uit dat stofje al een cirkelrok voor de dochter gemaakt had.
Even zat ik met de handen in het haar, tot de vriendin opperde dat ik het rokdeel weg kon laten en er een topje van kon maken. Ja, dat was het! Weer begon ik vol goede moed te knippen. Toen alles uitgeknipt was (en het overlocken ook al gebeurd was) zag ik weer een fout: het achterstuk bestond uit 2 stukken (moest omdat de lap stof echt te klein was voor 1 stuk), maar ik had 1 stuk averechts geknipt. Dju toch, opnieuw beginnen knippen. Uiteindelijk is het wel allemaal goed gekomen, maar zo'n geklungel, pff, daar zal de warmte dan toch iets mee te maken gehad hebben (hoop ik...)
Dochterlief is in ieder geval blij met haar nieuwe topje, en wou het zondag direct dragen om naar de opendeurdag van het paardenasiel in Herselt te gaan. Gedragen en goedgekeurd!



Geen opmerkingen: