14 december 2014

DIY Kerstkaartjes

Ten huize Crea werden er dit jaar zelf kerstkaartjes gemaakt om uit te delen aan de klasgenootjes van de dochter. Het is heel eenvoudig om samen met de kinderen te maken.
Een korte uitleg:

Nodig:
- dik gekleurd papier (200 gr, ik kocht een pakketje in Hema)
- dik papier met kerstmotief (ik kocht het mijne in Action)
- pons met 'Merry Christmas' (in Hema gekocht)
- glitterstift (te vinden in Hema)

Werkwijze:

1. Het A4-blad moet in 2 gesneden worden. Ik deed dat met een snijmachine om een mooi resultaat te hebben. Met de schaar kan het uiteraard ook.

2. Dit plooi je in 2, zodat je een kaartje hebt.

3. Onderaan het kaartje maakte ik met de pons een 'Merry Christmas'.

 De pons uit Hema

 Resultaat na het ponsen

4. Uit het dik papier met kerstmotief tekende ik driehoeken, die de dochter mooi uitknipte. Deze driehoeken worden op de kerstkaart gekleefd, en stellen de kerstbomen voor.

 Ik gebruikte dit papier uit Action

5. Aan de binnenkant schreven we een kerstwens, de dochter schreef haar naam met glitterstift eronder.

Voilà, easy peasy, met een mooi resultaat!



Ik ben elk jaar op zoek naar nieuwe ideeën om zelf kaartjes te maken met de dochter. Hoe maken jullie je kerstkaartjes?